الثلاثاء، 12 يونيو، 2012

كيف تفقدين 25 كيلو خلال شهرين فقط !!!


تنبيه :
اللي حابة تتبع هذا الريجيم المفروض تمشى عليه بالحرف وهتشووف النتايج اللي تفرح قلبها باذن الله


الريجيم :
أبدأي بأي يوم يناسبك من أيام الأسبوع واحفظية عشان متتلخبطيش مثلاُ


1 - السبت : لبن .ادي منزوع الدسم + خيار + خس ( ممكن سلطة .ادي )
تاكلى  أي كمية وفى أي وقت انتى عايزاه وكل ماحسيتي بجوع كلي بكميات كبيرة وكثري شرب مية


2 - الأحد : تفاح بأي كمية تحبين والتفاح يحسسك بالشبع أحسن من ال.ادي
مسموح تاكلين تفاح طول اليوم حتى لو أكلتي 10 كيلو


3 - الإثنين : نرجع لنفس وجبة اليوم الأول اللي هي لبن .ادي منزوع الدسم + خيار + خس
وبأي كمية ( ولا تنسون المية أشربوا قد ماتقدرون)

4- الثلاثاء : نرجع لوجبة اليوم الثاني تفاح وبأي كمية


5- الإربعاء : ( أي نوع بروتين لحم أبيض) دجاج مسلوق أو سمك أو بيض بأي كمية تحبينها وتحسسك بالشبع


6- الخميس : خضار مسلوقة جميع أنواع الخضروات ماعدا ( البطاطس ) ويفضل تخليها نص استوى عشان تمسك ببطنك


7 - الجمعة : سلطة خضراء : طماط + خيار + كرنب + خس + فلفل رومي + ليمون


8 - السبت : فواكه مشكلة جميع انواع الفواكة وبأي كمية ماعدا ( المنقا والتين والعنب ) تلك ممنوعة


9 - لبن زبادي منزوع الدسم + خيار + خس


10 - تفاح


11- يوم مفت وح تاكلين كل اللي يحبه قلبك وبأي كمية


ونرجع من جديد نعيد الجدول بانتظام.. بأول أسبوع هتلاقو شوية صعوبة وبعدين هتتعودو


الجميل في الريجيم ده انه بيخلي الوجه ريان لأنه كله فواكه وخضار ولا يسبب شحوب ولا يساقط الشعر

0 التعليقات:

إرسال تعليق